top of page

Ara


Doğrulama Önyargısı
📌 “ Gördüğüne değil, inandığını gören zihin: Doğrulama Önyargısı ” 🔍 Doğrulama önyargısı, kişinin mevcut inançlarını destekleyen bilgiyi fark edip, karşıt olanı yok saymasıdır. Ve bu sadece bireysel kararları değil, şirketlerdeki karar alma süreçlerini de derinden etkiler. 📌 Bu önyargı 4 temel etkide karşımıza çıkar: ➡️ Tutum Kutuplaşması: Aynı verilere maruz kalan taraflar, fikirlerini daha da sertleştirebilir. (“Ben zaten böyle düşünüyordum!” etkisi) ➡️ İnanç Devamlılığ

Smarted
6 May1 dakikada okunur


İşgücü Planlaması: Başarının Yol Haritası
İşgücü Planlaması: Başarının Yol Haritası Kurumsal başarı, tesadüflere değil, doğru planlamaya dayanır. ➡️Strateji, planlar için net bir yön çizer. ➡️Operasyonel altyapı, bu stratejiyi hayata geçirir. ➡️Değer zinciri, bu sürecin kuruma gerçek katkısını görünür hale getirir. Bu yaklaşım 3 temel katmandan oluşur: 1.Stratejik Seviye → Liderlik, kurum kültürü ve hedeflerin belirlenmesi 2.Operasyonel Seviye → Beceriler, teknoloji ve analitik altyapının güçlendirilmesi 3.Değer Zinc

Smarted
6 May1 dakikada okunur


Güçlü Kurumlar Güçlü Liderlikle Kurulur
🔵 Güçlü kurumlar, güçlü liderlikle kurulur. Mark Lindley ’e göre güçlü kurumların temelinde 3 kritik liderlik rolü vardır: ➡️ 1. Aktif Olmak: Stratejik fırsatlar, istikrarlı ve görünür liderleri takip eder. Organizasyonel sahnede kalmak; sürdürülebilir etki yaratmak ve karar mekanizmalarında yer almak için kritik bir adımdır. ➡️ 2. İnşa Etmek: Liderlik sadece yön vermek değil, aynı zamanda iş birliği ekosistemini kurmaktır. Akranlar, yöneticiler ve ekiplerle oluşturulan koal

Smarted
6 May1 dakikada okunur
bottom of page
