Dünya genelinde iş dünyasındaki en büyük catering firmalarından ezCater’in 2023'ün ilk çeyreğinde 3 kilit gruptan elde edilen verileri kullanarak, yaptığı araştırmaya göre, işveren tarafından sağlanan gıda, işe alım ve çalışan bağlılığı yaratmada yatırım getirisi yüksek, uygun maliyetli bir avantajdır.
İş için yiyecek sadece çalışanları beslemekle kalmaz, aynı zamanda iş sonuçlarını da besler. Canlı bir kişisel kültür yaratmak isteyen şirketler, işte yiyeceğin büyük bir rol oynadığını biliyorlar. Bununla birlikte, şirketler için, özellikle çalışanlar tarafından daha az fark edilebilen diğer avantajlarla karşılaştırıldığında, masraf nispeten düşüktür. Basit bir gözlem ile toplantılarda ikram edilen yiyeceklerin, yüz yüze katılımı teşvik ettiği ve üretkenliği arttırdığı fark edilebilir.
Araştırmacılar, işe alım daha zor hale geldikçe, üretkenlik daha kritik hale geldikçe ve ekibi ofise sokmak devam eden bir sorun haline geldikçe, iş için yiyecek programının her türlü şirket için fayda sağlayabileceğini bulmuşlardır. Bu araştırma, iş için gıdanın bugün işletmeler üzerinde bu kadar büyük bir etkiye sahip olmasının 4 ana nedenini ortaya koydu:
✔️ Yemek katılımı motive eder
✔️ Yemek performansı ve üretkenliği artırır
✔️ Yemek, işe alım ve çalışan bağlılığı konusunda destek olur
✔️ Yemek etkileşimi artırır
İşverenlere göre, yemek, yatırım getirisi (ROI) açısından ilk beş avantajdan biri olarak yer alıyor. İK profesyonellerinden, destekleyen gıdaların diğer avantajlara kıyasla maliyetinin en iyi değeri sağladığını söyleyenler yaklaşık %20 oranında bulunuyor.
Ücretsiz yemeğin çalışanlarınızın ofise daha fazla geri dönmesini ve katılımlarını artıracağını düşünüyor musunuz?
Comments