top of page
Yazarın fotoğrafıSmartEd Danışmanlık

En iyi CEO'ların 2023'te aldığı önlemler

McKinsey, önde gelen CEO'ların gelişen önceliklerinin ve buna karşılık olarak aldıkları eylemlerin nabzını tutmak için en son CEO Excellence Survey’i gerçekleştirdi. Son 15 yılda dünyanın en iyi performans gösteren CEO'larından oluşan 200 kişilik bir gruptan seçerek, geçmiş yıllara kıyasla 2023'te işlerini nasıl yönettikleri üzerinde en büyük etkiye sahip olacak trendleri sorarak başladılar. Cevapları, en önemli üç alana dikkat çekiyor; dijital bozulma, ekonomi ve jeopolitik.


Ankete katılan CEO'lar, zorlu ortamlarda kuruluşlarını yönetme deneyimine sahip kıdemli kişilerden oluşuyor. Karmaşanın ortasında gerçek sinyallere ilişkin algılarını ve bunun sonucunda aldıkları önlemleri paylaşarak, tüm liderlerin 2023 ve ötesinin çalkantılı ortamında yol göstermeye yardımcı oluyorlar.


1. Dijital bozulmayla başa çıkmak için eylemler

· İleri seviye analitik geliştirme (yüzde 62): OpenAI'nin 2022'nin sonlarında ChatGPT'yi piyasaya sürmesi, rekabet avantajı için gelişmiş analitikten yararlanmak isteyen şirketler için fırsat oldu.

· Siber güvenliği artırma (yüzde 48): JPMorgan Chase, altyapıyı ve geliştirici araçlarını modernize etmekten siber güvenlik kontrollerini sisteme entegre etmeye kadar siberle ilgili değişikliklere milyarlar harcadı.

· İşi otomatikleştirme (yüzde 45): Teknoloji harcamaları arttı. Örneğin sağlık hizmeti sağlayıcısı Humana, idari görevleri azaltmak için teknolojiden yararlanarak hemşirelerin cirosunu azalttı. Walmart, bazı e-ticaret dağıtım merkezlerinde ürünleri sevk etmek için gereken adım sayısını yarıya indirmek için otomasyon kullandı.


2. Yüksek enflasyon ve ekonomik gerileme riskine karşı alınacak önlemler

· İşletme giderlerini azaltın (yüzde 76): Teknoloji sektörü, 2023'te şimdiden 100.000'den fazla kişiyi işten çıkardı. Ancak, General Motors'ta CEO Mary Barra, yönetici düzeyindeki 500 çalışanın işten çıkarılmasına odaklanarak işgücünün azaltılması konusunda daha mütevazi bir yaklaşım benimsedi.

· Ürünleri ve hizmetleri yeniden tasarlama (yüzde 61): Yukarıda belirtilen maliyet disiplini, CEO'ların daha iyi müşteri çekmek ve elde tutmak için ürün ve hizmetleri iyileştirmek için kullanabilecekleri parayı serbest bırakır. Ürünlerde müşteriye daha fazla fayda sağlama çabası gerekliliği fark edildi.

· Stratejik ve ekonomik varsayımları yeniden değerlendirin (yüzde 54): CEO'lar sürekli olarak stratejilerini yeniden gözden geçiriyor. Çeviklik ve uyarlanabilirlik çok önem kazandı. Pek çok şirket, fiyatlandırma stratejilerinde hızlı hareket ederek, son 40 yılın en önemli enflasyonist döngüsü sırasında maliyet artışlarını dengelemek için dünya çapında fiyatları ayarladı.

3. Jeopolitik risklerin artmasıyla başa çıkmak için eylemler

· Güçlü uyumluluk yetenekleri oluşturun (yüzde 65): Birçok şirket, ticaret uyumluluğu organizasyonlarını kuruyor, farklı müşterileri ve şirketleri izleme yöntemlerini geliştiriyor.

· Tedarikçi ağlarında esneklik yaratın (yüzde 62): En iyi CEO'lar, tedarik zincirlerindeki potansiyel başarısızlık noktalarını zaten ele aldı. Şimdi bu alandaki esnekliği sürekli olarak geliştirmek için çalışıyorlar.

· İzleme ve müdahale yeteneklerine yatırım yapın (yüzde 56): Başarılı liderler, iyi erken uyarı göstergelerine sahip olmanın ve bir kriz sırasında hızlı hareket etme becerisinin bir krize dönüşebileceğini bilirler.



22 görüntüleme

Son Yazılar

Hepsini Gör
bottom of page