top of page
  • Yazarın fotoğrafıSmartEd Danışmanlık

2023'te Müşteri Bağlılığı Nasıl Güçlendirilmeli?

Qualtrics ve Qualtrics XM Instıtute’un dünyanın 29 ülkesinde 33.000’den fazla tüketicinin katıldığı araştırmanın sonuçlarına göre; İşletmelerin müşteri bağlılığı kazanmak için yapmaları gereken, daha insancıl davranmak.


👉Son üç yıldır birçok şirketin odak noktası dijital dönüşümü hızlandırmak oldu. Yapmak zorundaydılar çünkü hayatta kalmaları buna bağlıydı. Ve yaptıkları hamlelerden bazıları, müşteri deneyimi için onlarca yıl sürecek yeni bir çıta oluşturdu.


💫Ancak her şeyi dijitalleştirme ve operasyonel verimliliği artırma telaşında birçok şirket insanlığını geride bıraktı. Ve şimdi tüketiciler satın aldıkları şirketlerle daha derin, daha insani bağlantılar talep ediyorlar.


⚖️2023, teraziyi yeniden dengeleme ve müşterilerle insani düzeyde bağlantı kurmak için yenilenmiş bir çabayla dijitalin en iyilerini bir araya getirme yılı olabilir. Çünkü tüketiciler paralarını nereye harcayacakları konusunda zor kararlar vermek zorunda kaldıklarında, sadakatlerini kazanan ve aralarında en güçlü bağa sahip olduklarını seçecekler.


🚩Bu araştırmada, işletmelerin son 12 ayda nerelerde geliştiğini, nerelerde daha gelişmeleri gerektiğine yer verilmiş. Hem yüz yüze, hem de her temas noktasında müşterilerle nasıl yeniden bir bağlantı kurulabileceğinin yol haritası oluşturulmuş.


✅1. Kalpleri, akılları ve sadakati kazanmak için insan bağlantısını bulun

✅2. Pazarda farklılaşmak ve kazanmak için müşterilere daha yakın olun

✅3. Daha samimi ve insani dinleme yoluyla insanların gerçekte nasıl hissettiklerini anlayın.


✴️Herhangi bir kişiden kişiye etkileşimde, insanların 7 temel unsuru vardır. Aynı unsurlar, onları daha insani kılmak için dijital deneyimlerinize de uygulanabilir.


1. Kod Çözme: Her müşterinin amacını tahmin edin

2. Bağlamsal Çerçeveleme: Deneyimi, onlar hakkındaki anlayışınıza, ihtiyaçlarına ve amaçlarına göre kişiselleştirin

3. Empatik Çeviklik: Müşteri yolculuğundan geçerken müşterilerin duygularını anlayın ve buna göre uyum sağlayın

4. Destekleyici Geribildirim: Müşterileri, onların ihtiyaçlarını ve niyetlerini anlamanıza dayalı olarak hedeflerine ulaşmak için doğru yolda olduklarını bilmelerini sağlayın

5. Temel Görgü Kuralları: Toplumsal normları ve temel tasarım ilkelerini takip edin

6. Kişisel Farkındalık: Markanızın otantik bir temsili olan dijital deneyimler tasarlayın

7. Duygusal Yansıma: Dijital öğrendiklerinizi gelecekteki etkileşimlere uygulayın


Teşekkürler 🙏

1 görüntüleme

Son Yazılar

Hepsini Gör

Bình luận


bottom of page