top of page
  • Yazarın fotoğrafıSmartEd Danışmanlık

Şirketler Neden Her Çalışanın Bir Kariyer Yolu Çizmesine Yardımcı Olmalıdır?

Amerika Birleşik Devletleri genelinde 1.016 çalışanla çevrimiçi gerçekleştirilen bir anket ve iki düzineden fazla kurumsal yetenek ve öğrenme lideriyle yapılan röportajlar sonucunda araştırmacılar bu sonuçlara ulaştılar.


📌"Liderler, çalışanların şirketle bir gelecek planlamalarına ve bu geleceğe doğru ilerlemenin yollarını görmelerine yardımcı olmak için çok daha fazlasını yapmalıdır."


Kariyer yolculuğunda ilerleme eksikliğinin en önemli nedeninin, çalışanların işyerlerinden ayrılmaları sebebiyle olduğu bulundu. Belki de şaşırtıcı olmayan bir şekilde, önceki araştırmalarda, birçok şirketin sağladığını iddia ettiği kariyer geliştirme desteği ile, tipik bir çalışanın yaşadığı deneyim arasında bir boşluk olduğu bulunmuştur.


Araştırmacılar George Westerman ve Abbie Lundberg, yeni makalelerinde, birçok şirkette öne çıktığını gördükleri iki yanlış kariyer gelişimi anlatısının altını çiziyorlar: "Yöneticiler çalışanlarının kariyerlerini geliştirmekten sorumludur" ve "çalışanları kariyer gelişimlerine sahip çıkmaları için yetkilendirmelilerdir."


Bu idealler kulağa hoş gelse de, gerçek biraz farklıdır. Yazarlar daha sonra, organizasyonun her seviyesindeki çalışanlara uygulanmak üzere tasarlanmış üç unsurdan oluşan bir kariyer geliştirme sürecini ana hatlarıyla ortaya koyuyor ve bunları bir dizi vaka çalışmasıyla hayata geçiriyorlar.


✨Üç unsur şunlardır:

1. Fırsatları ve yolları görünür kılmak,

2. Öğrenme ve uygulama fırsatları sağlamak ve;

3. Zengin geri bildirim ve koçluk sunmak.



Teşekkürler🙏🏻

9 görüntüleme

Son Yazılar

Hepsini Gör
bottom of page