🎯Şirketler çalışanlarının 6 temel ihtiyacını karşılayarak, onların potansiyelinin büyük bir çoğunluğunu ortaya çıkarabilirler.
Accenture tarafından Marriott International ile işbirliği içinde yayınlanan ve 15 sektör ve 10 ülkeyi kapsayan 3.200 üst düzey yönetici ve 15.600'den fazla çalışandan alınan verileri kullanan yeni bir araştırmaya göre bir kişinin potansiyelinin %64’ü, 6 boyutta (temel insan ihtiyaçları) kendilerini daha iyi hissedip hissetmemesinden etkilenir. Bunun yanı sıra, potansiyelin sadece %9'dan azı eğitim, görev süresi, seviye, endüstri, coğrafya ve şirket büyüklüğü gibi faktörlerle açıklanabilir.
👉 Accenture araştırmacıları bu çerçeveyi "Net Better Off " olarak adlandırdı ve altı boyutu şöyle sıraladılar;
1. Duygusal ve Zihinsel
2. İlişkisel
3. Fiziksel
4. Finansal
5. Amaçlı
6. İstihdam edilebilir
🔔 Araştırmacılar, Modern İK liderini 5 Etkin Nokta Uygulamasından en az birinde lider olan (birlikte ele alındığında yatırım için etkin bir nokta oluşturan) hem bireyler hem de kuruluş için olumlu sonuçlar veren kişi olarak tanımladılar.
1️. Ölçekte değişebilen geleceğe hazır bir iş gücü sağlamak için sürekli öğrenmeyi etkinleştirin.
2️. Ön saflarda çalışanlarınızın neye ihtiyacı olduğunu dinleyin ve onları gerçek zamanlı verilerle güçlendirin.
3️. Gittikçe dağılan iş gücünüz için esnek çalışma düzenlemeleri ve daha yaratıcı çalışma sağlamak için teknolojiyi kullanın.
4️. İş gücü refahını ve eşitliğini savunun. Güvenlik ve ilişkisel ihtiyaçlar her zamankinden daha önemli.
5️. Kişisel değerlemelerini paylaşın, şeffaf olun.
✅Bu çalışma, Net Better Off'un 6 boyutunun her birinin, insanların işverenlerine güvenmesiyle önemli ölçüde ilişkili olduğunu buldu. Ayrıca, insanların işte güvenini istatistiksel olarak artırdığını buldular.
✅ Modern İK liderlerinin, insanların sürekli yenilik ve büyümeyi desteklemesini sağlayan yeteneklere öncelik verme olasılığı daha yüksektir. CHRO'ların algısını ve değerini yükseltmeye, tartışmalı bir şekilde yardımcı olan bir odak noktasıdır.
☝️ Araştırmacılar, Modern İK'nın bireylerin, ekiplerin, kuruluşların ve toplulukların tüm potansiyelini ortaya çıkaran iş ve iş deneyimlerini tasarlamaya ve şekillendirmeye odaklanan bir işlev değil, bir değer olduğu sonucuna varıyor.
Araştırmanın detaylarına buradan ulaşabilirsiniz.
Teşekkür ederiz 🙏