Çalışan bağlılığı yaratmaya hizmet eden önemli bir etken, çalışana bir amaç edinme fırsatı verebilmektir.
Benevity tarafından Kasım 2022'de yayınlanan ve 400'den fazla şirkette 10.6 milyon çalışanın verilerini kullanan araştırmaya göre ;
Z kuşağının %53'ü çalışmalarının bir anlam ifade etmesinin çok önemli olduğunu söylerken, Z kuşağının %80'i ve Y kuşağının %59'u kendi değerleri ve çıkarlarıyla daha iyi uyum sağlamanın, çalıştıkları yer için bir öncelik olduğunu söylüyor.
💡 Bir çalışanın kurumsal amaçlı bir programa katılımı (hayır bağışları, gönüllülük ve diğer olumlu eylemler dahil) ile bir şirkette ne kadar süre kaldıkları arasında açık bir bağlantı vardır. Özellikle ilk 2,5 yıllarında ve yeni başlayanlar bu gibi programlara daha az katılırlar.
✅ Şirketler, amaç programlarına katıldıklarında yeni çalışanlar arasında %52 daha düşük ciro görüyor. Bir çalışan kültürle bütünleştiği ve daha geniş bir deneyimler dizisine sahip olduğu için, amaç, onların bağlılıklarında - yıllar sonra bile - hala önemli bir rol oynuyor gibi görünüyor.
👉 Bu araştırma, bir şirkette bir yıldan kısa süredir çalışan çalışanların, daha uzun süredir görev yapan meslektaşlarına göre kurumsal amaçlı bir programa katılma olasılıklarının daha düşük olduğunu gösteriyor. Ortalama olarak, bu çalışanların katılım oranı yalnızca %6 iken, iki yıldan uzun süredir bir şirkette çalışan çalışanlar için bu oran %20'dir.
☝️ Araştırmacılar, çalışan katılımı ile cirodaki azalma arasındaki bağlantının bölgeden bağımsız olarak tutarlı olmasıyla çok az fark buldu. Belki de bu, işin büyük bir kısmı olan yaşamlarımızda bir etki ve amaç duygusu hissetmek için evrensel insan ihtiyacına işaret ediyor.
🔴 Araştırmacılar, 1. günde (ve sonrasında) çalışanlarınızla amaçla etkileşim kurmanın 7 yolunu öneriyor:
1️ İşi alım amacı aşılayın
2️ Şirketinizin katkılarını ve taahhütlerini iletin.
3️ Ortadaki yöneticileri etkinleştirin
4️ Yakın ilgi gruplarınıza dokunun ve destekleyin
5️ Bir mobil uygulama kullanın veya bir mobil bilgisayar istasyonu oluşturarak uzaktan çalışanlara ulaşın
6️ Yıllık kampanyanızı beklemeyin ve tüm yıl boyunca çalışanlarınızla etkileşime geçin.
7️ Çalışanlarınızı kurumsal bağışlara dahil edin
📌 Bu araştırma, kurumsal sosyal sorumluluk ve insan kaynakları liderleri için önemli bir fırsat ortaya koyuyor. Çalışanlarını programlarına dahil etmek, işte ve dünyada olumlu bir etkiye sahip olmalarına katkıda bulunur.
Teşekkürler.
Comments